Hoe ProCom jouw IT-migratie aanpakt?

Ken je dat gevoel van frustratie als IT-problemen zich opstapelen? De relatie met je huidige externe IT-partner is verzuurd, je volledige IT-landschap lijkt een warboel en je staart naar apparatuur waarvan je niet eens meer weet waar het voor dient. En laten we eerlijk zijn, de server heeft zijn beste tijd intussen ook gehad, maar je huidige IT-partner lijkt niet te luisteren. Als deze scenario’s je bekend voorkomen, lees dan zeker verder, want dan ben bij ProCom aan het juiste adres. In deze blog licht Ian Juvyns toe hoe ProCom jouw IT-migratie aanpakt in 7 stappen.

Geen paniek. ProCom heeft de oplossing voor jouw IT-troubles.

Hoe ProCom de migratie van jouw IT-infrastructuur aanpakt in 7 stappen? 

Stap 1: Het commerciële gesprek

In deze fase stellen we veel vragen om een overzicht te krijgen van de bedrijfskritische applicaties die jouw onderneming gebruikt. We brengen ook de bestanden en gedeelde mappen in kaart die naar de Cloud worden gemigreerd, weg van de servers. We kijken naar Office, kernapplicaties zoals ERP/boekhouding (bijv. adsolut, BC, SaP Odoo) en satellietapplicaties. Daarnaast nemen we de hardware onder de loep, zoals servers (virtueel of fysiek), netwerkapparatuur, telefonieoplossingen, firewalls en VPN-configuraties.

Stap 2: Intern overleg om de koers te bepalen

Zodra we al die informatie hebben, bespreken we dit intern met het team. Iedereen heeft brede kennis, maar ook zijn eigen specialisaties. Op basis van de klantbehoeften en onze ProCom-producten stellen we een oplossing op maat voor. We bepalen wat er moet gebeuren.

Stap 3: Totale ontzorging, ook met externe partners

ProCom neemt contact op met externe partners die bedrijfskritische applicaties leveren. We plannen dit in om onze klant volledig te ontzorgen en de doorlooptijd zo kort mogelijk te houden.

Stap 4: Planning van jouw IT-migratie of opstart

We luisteren naar de mogelijkheden en wensen van de klant en proberen ook wat flexibiliteit in te bouwen, bijvoorbeeld tijdens het weekend.

Stap 5: Voorbereiding van hardware in onze werkplaats

Voor het klantbezoek bereiden we de hardware voor in onze eigen werkplaats. Servers worden geïnstalleerd en geconfigureerd, netwerkapparatuur zoals routers, switches en firewalls worden vooraf klaargemaakt voor de klant. Ook hardware zoals pc’s, laptops en telefoons worden voorbereid. Dit om de opstart zo efficiënt mogelijk te maken en de downtime voor de klant tot een minimum te beperken.

Stap 6: Migratie of opstart

Elke klant is uniek. We documenteren elke IT-migratie, inclusief welke server, firewall, enzovoorts. Het grote voordeel hiervan is dat we achteraf sneller kunnen schakelen, bijvoorbeeld wanneer een nieuwe medewerker start.

Stap 7: Support

Tijdens én meteen na de implementatie is er altijd een collega van ProCom ter plaatse. Ook de dagen daarna zorgen we ervoor dat er een collega stand-by is. Als alles vlot verlopen is, gaat de klant over naar de ondersteuningsfase.


Op zoek naar een externe partner voor al je IT-troubles?

Is de relatie met je huidige IT-partner niet echt optimaal? Of heb je het gevoel dat ze niet met je meedenken maar alleen als leverancier optreden? Neem dan zeker contact op met ProCom voor totale ontzorging van jouw IT en infrastructuur.

Neem contact op met ProCom

Scroll naar boven