Eerste hulp bij IT-troubles. Wat als je computer of programma’s niet goed werken? ?

Heb je er al eens op gelet hoeveel programma’s je vaak open hebt staan op kantoor? Een goede werking van je computer en al deze programma’s is essentieel om je job vlot en efficiënt te kunnen doen. Maar wat als je computer ineens traag wordt, een programma vastloopt of je meerdere softwareproblemen tegelijk ervaart? In deze blog bespreken we drie veelvoorkomende scenario’s en geven we je praktische tips om snel weer aan de slag te kunnen gaan. 

Problemen met de computer en/of verschillende programma’s 

Als je merkt dat je computer traag werkt of dat meerdere programma’s tegelijkertijd vastlopen, dan kan dit een indicatie zijn van een breder probleem. Volg deze stappen: 

  • Is het een algemeen probleem binnen je onderneming?
    De eerste stap is simpel: vraag even binnen het bedrijf of het een algemeen probleem is dat ook je collega’s treft. Als dit het geval is, neem dan best meteen contact op met ProCom support, zodat wij het probleem kunnen onderzoeken en oplossen.
  • Toch een individueel probleem, alleen waar te nemen op jouw pc of laptop?
    Als je collega’s geen hinder ondervinden, is het probleem waarschijnlijk specifiek op jouw computer of laptop. Probeer dan zeker even de volgende tip:  Start je computer opnieuw op. Dit kan vaak tijdelijke fouten herstellen. Als het probleem aanhoudt, neem dan contact op met ProCom voor verdere hulp. 

Problemen met verschillende programma’s op een server 

Ervaar je problemen met meerdere programma’s die allemaal op dezelfde server draaien? Dit kan wijzen op server-gerelateerde issues. Stel jezelf de volgende vragen: 

  • Is het een algemeen probleem binnen je onderneming? 
    Neem contact op met ProCom support om te controleren of er serverproblemen zijn. 
  • Toch een individueel probleem, alleen waar te nemen op jouw pc of laptop?
    Probeer je af te melden en opnieuw aan te melden. Helpt dit niet? Neem dan alsnog contact op met de support van ProCom. 

Probleem met één specifiek programma 

Heb je alleen problemen met één specifiek programma? Dit is meestal eenvoudig op te lossen. Volg deze tips: 

  • Is het een algemeen probleem binnen je onderneming? 
    Neem direct contact op met de ondersteuning van ProCom. 
  • Toch een individueel probleem, alleen waar te nemen op jouw pc of laptop?
    Sluit het programma af en start je computer opnieuw op. Open het programma daarna opnieuw. Als het probleem blijft bestaan, schakel dan de support van ProCom in voor verdere assistentie. 

Met deze stappen geven we je handige tips & tricks voor het oplossen van IT-troubles. Heb je alle stappen doorlopen, maar blijf je toch problemen ondervinden? Aarzel niet om contact op te nemen met de support van ProCom. Samen zoeken we naar een oplossing. 


Op zoek naar een externe partner voor al je IT-troubles?

Is de relatie met je huidige IT-partner niet echt optimaal? Of heb je het gevoel dat ze niet met je meedenken maar alleen als leverancier optreden? Neem dan zeker contact op met ProCom voor totale ontzorging van jouw IT en infrastructuur.

Neem contact op met ProCom

Scroll naar boven